Невідкладні стани в педіатрії


УВАГА! Відповіді на завдання надсилати на ел адресу викладача neonotolog 72@gmail.com (кожний студент особисто) не пізніше трьох днів від дати за розкладом для оцінювання.

Невідкладні стани в педіатрії.
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №8


ТЕМА ЗАНЯТТЯ:   Геморагічний синдром. Гостра ниркова недостатність.
Заповни диференційну таблицю:
ОЗНАКИ
ГЕМОФІЛІЯ
ХВОРОБА ВЕРЛЬГОФА
ГЕМОРАГІЧНИЙ ВАСКУЛІТ
Причини кровотечі





Види кровотечі






Данні анамнезу (сприяючі та етіологічні чинники)






Невідкладна допомога











Дай письмові розгорнуті  відповіді на запитання до теми користуючись джерелами та даними таблиці:
1.       Назви симптоми, які вказують  на джерело кровотечі.
2.       Назви три базових симптоми  геморагічного шоку.
3.       Вигадай  клінічну ситуацію та склади план невідкладної допомоги на вибір (носової, шлунково-кишкової, легеневої кровотеч) при гемофілії.
4.       Назви особливості транспортування хворих  з геморагічним синдромом до лікувального закладу.
5.        Як провести визначення стадії гострої ниркової недостатності на підставі даних об’єктивного обстеження та лабораторних методів дослідження
6.       Поясни різницю між поняттям гемодіаліз та  плазмаферез.

Виріши ситуаційну задачу:
Хлопчика віком 10 років госпіталізовано до дитячої лікарні. В нього виникла тривала кровотеча із зуба – протягом доби. В минулому при видаленні зубів кровотеч не було. При огляді: шкіра і слизові оболонки бліді. На шкірі тулуба та кінцівок виявлено крововиливи різної величини, які хаотично розташовані, на різних стадіях обратного розвитку. В легенях везікулярне дихання, тони серця ритмічні, приглушені. АТ – 95/50 мм рт ст. В аналізі крові звертає увагу кількість тромбоцитів – 30* 109/л, час кровотечі – 20 хв.
1.       Визначить можливий діагноз.
2.      Складіть план лікування
Самостійна робота на додатковий бал:
Склади граф логічну структуру: Синдром дисемінованого внутрішньосудинного згортання крові (ДВЗ-синдром).
Інформаційні матеріали:
ГОСТРА НИРКОВА НЕДОСТАТНІСТЬ
Гостра ниркова недостатність (ГНН) — це раптове зворотне порушення всіх функцій нирок внаслідок впливу різних екзогенних та ендогенних факторів з затримкою продуктів азотистого обміну, порушенням водно-електролітного та кислотно-основного балансу.
КЛАСИФІКАЦІЯ
Преренальна ГНН. починається внаслідок порушення ниркової гемодинаміки на тлі важкої гіпотонії. 
Ренальна ГНН виникає при ураженні паренхіми нирок.
Постренальна ГНН розвивається внаслідок гострого порушення прохідності верхніх сечовивідних шляхів внаслідок обструкції їх камінцями, згустками крові або стисканням пухлинами та збільшеними лімфатичними вузлами
За клінічними проявами розрізняють 4 стадії ГНН:
ž  Початкова
ž  Олігурійна
ž  Діуретична
ž  Відновлення діурезу
Принципи лікування:
при постренальній ГНН основний лікувальний метод — дренування нирки.
при преренальній ГНН необхідно відновити обсяг циркулюючої крові та нормалізувати артеріальний тиск. Обсяг лікувальних заходів визначає основне захворювання, що спровокувало ГНН.
лікування ренальної ГНН є складною проблемою, тому що необхідно проводити специфічне лікування захворювання або отруєння, що спричинило ГНН, використовується метод штучної нирки та перінеонального диаліза
Геморагічні  діатези  -  це  стани,  що  характеризуються  підвищеною  кровоточивостю.  Причини  порушення  в  системі  гемостазу.
Гемостаз  -  це  комплекс  біологічних  та  біохімічних  процесів, які  запобігають  кровотечам,  сприяють  їх  зупинці,  а також  підтримують  рідкий  стан  крові  в  судинах.
  До них  відносять:
Гемофілія  -  це  захворювання,  яке  обумовлене  порушеннями  в  системі  зсідання  крові,  що  пов’язано  з  дефіцитом  8 або  9  факторів  зсідання  крові .  Захворювання  відноситься  до  спадкових  хвороб і зв’язано  з  Х  хромосомами,  тому  частіше  хворіють  хлопчики.
Геморагічний  васкуліт  -  це  захворювання,  в  основі  якого  лежить  порушення  тонусу  дрібних  кровоносних  судин,  їх  імунне  запалення  з  порушенням  судинної  проникності.
Тромбоцитопенічна  пурпура  ( хвороба Верльгофа)  -  захворювання,  при  якому  знижуються  рівень  тромбоцитів  в  крові  і  спостерігається  схильність  до  кровотеч.
Лікування :
1.                      Забезпечити  ліжковий  режим  під час   загострень.
2.                      Створити  лагідний  емоційно-психологічний  клімат.
3.                       При        тромбоцитопенічній  пурпурі  і  геморагічному  васкуліті  призначають   кортикостероїди.
4.                       Організація  допомоги  в  разі  масивних  кровотеч  -  в/в  крапельно 5%  розчин  амінокапронової  к-ти  0,1 г/кг, дицинин,  етамзілат)  -  12,5%  р-н  в/в  або в/м,  андроксон  або  кальція  глюконат  для  покращення  формування  згустку.  Показані  курси  плазмоферезу  та  введення  свіжозамороженої  плазми.  При  гемофілії  показано  в/в  крап.  8  або  9  факторів (кріопреципітат, плазма).
5.                       Своєчасне  лікування   постгеморагічної  анемії.
Профілактика :
1.                       Полягає  в  профілактиці  загострень.
2.                         Дитина  знаходиться  на  «Д» обліку. 
3.                       Протипоказані  значні  навантаження,  сонячне опромінення,  введення  препаратів  розжижаючих  кров ( анальгін,  аспірин,  гепарин,  нітрофурани).
4.                        Своєчасно  лікувати  гострі  вірусні  та  імунодефіцитні  захворювання,  санувати  вогнища  інфекцій.
Підручник  Р.І. Поцюрко «Невідкладні стани в педіатрії» стор 86 – 100.






ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №9


ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Гіпертермічний синдром. Судомний синдром.

Заповни диференційну таблицю:
ОЗНАКИ
Травматичні судоми
Афективні судоми
Метаболічні судоми
Епілептичні судоми
Причини судом








Початок та тип судом








Данні анамнезу








Невідкладна до госпітальна допомога













Дай письмові розгорнуті  відповіді на запитання до теми користуючись джерелами та даними таблиці:
1.       Визнач основні клінічні симптоми у дітей при різних формах гарячки (червоної, білої).
2.       Визнач групи ризику дітей за розвитком ускладнень при гарячці.
3.       Склади схем надання невідкладної медичної допомоги дитині з гіпертермічним синдромом.
4.       Назви  особливості невідкладної допомоги при білій формі гарячки.
5.      Склади план допомоги на догоспітальному етапі враховуючі особливості надання невідкладної медичної допомоги при судомах на тлі спазмофілії, гіпертермічних (фебрильних), афективно-респіраторних судом.
Виріши ситуаційну задачу:
Завдання №1
Фельдшер «швидкої допомоги» оглядає хлопчика 18 місяців  під час нападу. В дитини виникла різка затримка дихання підчас крику протягом 20 сек,  яка закінчується симптомом «півнячого крику», посіпування кінцівок. Під час огляду напад повторився. Дитина зі слів матері на «Д» обліку не стоїть. Протягом 2 місяців отримує вітамін Д( мати дає самостійно).
Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.
Завдання № 2
Фельдшер транспортує до лікарні дитину 5 років у важкому стані: шумне дихання, експіраторна задишка, малопродуктивний  сухий  кашель, збудження. Хвороба розпочалася  раптово вночі. Під час огляду фельдшер виявив: температура 39,80 С, кашель болісний сухий, нападоподібний з невеликою кількістю  слизистої мокроти.. Шкіра бліда, акроціаноз. Грудна клітина діжко подібної форми, участь допоміжної мускулатури в акті дихання.  Перкуторно легеневий звук із темпанічним відтінком. Аускультативно: жорстке дихання, в ділянці коренів легень сухі та вологі хрипи посилені на видиху .
Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.
Завдання №3
Дитина народилася в машині «швидкої допомоги». Закричала після санації ВДШ, викладена на груди матері, забезпечений тепловий ланцюжок. Оцінена за шкалою Апгар 6/ 8 балів. Через 10 хвилин після народження в малюка почалися судоми. З анамнезу вагітність третя строк 42 – 43 тижня. Предполагаєма вага дитини 5 кг.
Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.
Завдання №4
Фельдшер швидкої виїхав за викликом до школи і оглянув  дівчинку 14 років. На момент огляду свідомість відсутня загальні клоніко – тонічні судоми.  Вчителька повідомила, що дитина стоїть на обліку з діагнозом цукровий діабет і отримує інсулінотерапію.
Встановіть фельдшерський діагноз. Складіть план невідкладної допомоги.
Самостійна робота на додатковий бал:
Скласти графлогічну структуру на тему: « Етіологія і патогенез судомного синдрому».


Інформаційні матеріали:
Підручник  Р.І. Поцюрко «Невідкладні стани в педіатрії» стор 101 – 112.







































































                          































































                      





























































                                                                             



































Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

22.11. 2021 Лекція до теми Хвороби новонароджених

25.10 21Лекція "Новонароджена дитина та догляд за нею"

Підотовка до Крок Консультація №3 від 23.05.2020