23.11.2021 Практичне заняття до теми : невідкладні стани в педіатрії.

 

Розділ 4.

Невідкладна допомога на догоспітальному етапі та в стаціонарі

 

Тема. Судомний, гіпертермічний, алергійний, токсичний, коматозний синдроми. Стенозувальний ларинготрахеобронхіт, астматичний стан

 

Мета заняття: Судомний, гіпертермічний, алергійний синдроми. Показ хворих, що перебувають у термінальному стані (або аналіз навчальних історій хвороби). Визначення провідного патологічного синдрому та ступеня його тяжкості. Оцінювання стану дитини. Участь у наданні невідкладної медичної допомоги хворій дитині (умовно).

Тактика фельдшера в палаті інтенсивної терапії під час надання невідкладної медичної допомоги. Ознайомлення з особливостями госпіталізації хворих дітей до лікувального закладу. Участь у догляді за дитиною.

Коматозний і токсичний синдроми. Показ хворих дітей, які перебувають у коматозному стані; у яких діагностовано токсичний синдром, кишковий токсикоз (або аналіз навчальних історій хвороби). Показ хворих дітей з нейротоксикозом. Визначення провідного патологічного синдрому та ступеня його тяжкості. Надання невідкладної медичної допомоги при цих станах. Догляд за хворими. Спостереження за функціями життєво важливих органів.

Тактика фельдшера в палаті інтенсивної терапії під час надання невідкладної медичної допомоги. Ознайомлення з особливостями госпіталізації хворих дітей до лікувального закладу.

Синдром бронхоспазму і стенозувального ларинготрахеобронхіту, астматичний синдром. Показ хворих дітей із синдромом бронхоспазму зі стенозувальним ларинготрахеобронхітом, бронхіальною астмою (або аналіз навчальних історій хвороби). Визначення провідного патологічного синдрому та ступеня його тяжкості. Оцінювання стану дитини. Участь у наданні невідкладної допомоги хворій дитині (умовно). Спостереження за функцією життєво важливих органів.

Тактика фельдшера в палаті інтенсивної терапії під час надання невідкладної медичної допомоги. Ознайомлення з особливостями госпіталізації хворих дітей до лікувального закладу. Участь у догляді за хворою дитиною.

 

Для закріплення практичних навиків надання допомоги перегляньте відеоматеріали за посиланням:

Невідкладні стани в педіатрії: https://youtu.be/hZWqBvYp1Ug

Невідкладні стани в педіатрічній практиці : https://youtu.be/4lOhNqQn7Rk

Невідкладна допомога при носовій кровотечі: https://youtu.be/wNqOR9jcQWI

 

Заповни інформаційну таблицю:

ОЗНАКИ

Гіпертермічний синдром

Судомний синдром

Стеноз гортані

Астматичний напад

Непритомність

Анафілакт шок

Клінічні симптоми

 

 

 

 

 

 

Діагностичні

критерії

 

 

 

 

 

 

Невідкладна догоспітальн

допомога

 

 

 

 

 

 

Невідкладна стаціонарна допомога

 

 

 

 

 

 

 

Виконай індівідуальне завдання:

Завдання №1:

Фельдшер навчального  закладу оглядає дитину з ознаками профузної носової кровотечі.  Хлопчик стоїть на диспансерному обліку у гематолога з діагнозом: Гемофілія за 9 фактором. Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання № 2
Фельдшер Екстренної медичної допомоги оглядає дитину 5 років з ознаками  «білої гіпертермії». Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання №3

Фельдшер Екстренної медичної допомоги оглядає дитину 2 років з нападом клоніко – тогнічних судом Під час огляду напад судом повторився. Мати повідомила , що хлопчик отримаує лікування з приводу рахіту. Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання № 4

Фельдшер Екстренної медичної допомоги оглядає дитину 8 місяців. Температура 38,90С. Кашель сухий , гавкаючий. Під час огляду постійна інспіраторна задишка. Шкіра і слизові блідо рожеві. Різкий ціаноз носогубного трикутника, акроціаноз. ЧД 40 за хв. В легенях жорстке дихання ослаблене в нижніх відділах. Тони серця ритмічні приглушені  ЧСС 160 за хв.  Встановіть діагноз. Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання № 5

Фельдшер Екстренної медичної допомоги оглядає дитину 14 років з нападом ядухи, який розпочався в ночі. У дитини вимушене положення стоїть спираючись на руки. Дихання шумне. Супроводжується експіраторною задишкою ЧД36 за хв. ЧСС 130 за хв. В легенях жорстке дихання на рівні верхівок, не проводиться в нижні відділи. Хлопчик стоїрть на обліку у алерголога з діагнозом Бронхіальна астма. Самостійно двічі користувався ігалятором Беротек, але стан не змінився. Встановіть діагноз. Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання № 6

Фельдшер Екстренної допомоги оглядає дівчинку 14 років, яка втратила свідомість на уроці фізкультури. На момент огляду загальмована, не відповідає на запитання. Шкіра та слизові бліді. Кінцівки холодні на дотик. АТ80/40. Пульс слабкого наповнення 40 уд за хв. Тони приглушені ритмічні.  Визначить можливий діагноз Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.

Завдання № 7

Фельдшер приймає участь у патологічних пологах Жінка в потужному періоді води рясно забарвлені меконієм .Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги після народження дитини.

Завдання № 8

Фельдшер приймає участь у пологах і надає невідкладну допомогу немовляті з асфіксією. Реанімаційні заходи тривають 2 хвилини: ШВЛ мішком і маскою 100% киснем. При оцінці стану: самостійне дихання відсутнє, шкіра бліда, ЧСС 56 за хв Складіть правильну послідовність дій при наданні невідкладної допомоги.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

22.11. 2021 Лекція до теми Хвороби новонароджених

25.10 21Лекція "Новонароджена дитина та догляд за нею"

Підотовка до Крок Консультація №3 від 23.05.2020