17.02.22 Напад бронхіальної астми. Астматичний стан. Стенозувальний лярінготрахеобронхіт
МЕТА ЗАНЯТТЯ: Навчитися оцінювати стан дитини та проводити диф діагностику.
Вміти відрізнити астматичний стан від напада БА. Чітко надавати допомогу на догоспітальному етапі. Мати поняття про лікування. Вміти користуватись інгалятором, пульсоксиметром, небулайзером.
Заповнити графлогічну структуру до теми:
АСТМАТИЧНИЙ СТАН
Чинники
Клінічні стадії
Діагностичні критерії
Невідкладна догоспітальна допомога
Лікування
профілактика
Переглянути навчальну відеоінформацію: https://youtu.be/PS5fCil8aKk
https://youtu.be/lrwBfUZTUB8
https://youtu.be/imKjZSyRHyE
https://youtu.be/gMbPoXhCK0A
Вирішити тестові завдання: за посиланням: https://classroom.google.com/c/MTUxODcwMjAwNDMy?cjc=hdsmd3d
Визначь данні аускультативного обстеження та можливе захворювання:
№ | Назва захворювання |
| Аускультативні зміни |
1 | Гострий бронхіт | А | Ознаки інспіраторної задишки та ослаблене дихання |
2 | Обструктивний бронхіт | Б | Ознаки єкспіраторної задишки та вологі крупноміхурцеві хрипи |
3 | Гостра пневмонія | В | Ослаблене дихання крепітуючі дрібноміхурцеві вологі хрипи |
4 | Стенозуючій лярінготрахеїт | Г | Жорстке дихання вологі крупноміхурцеві хрипи |
Визначіть характерні зміни при додаткових дослідженнях і хворобу дихальної системи
№ | Назва хвороби | № | Інформативні інструментальні дослідження |
1 | Гострий бронхіт | А | Добові показники пікфлоуметрії вище 20% |
2 | Лакунарна ангіна | Б | Симетричне посилення легеневого малюнка на рентгенограмі ОГК |
3 | Пневмонія | В | Вогнещеві тіні на рентгенограмі ОГК |
4 | Бронхіальна астма | Г | Позитивний аналіз бактеріологічного дослідження на стрептококк |
Визначить характеристику кашлю і захворювання дихальних шляхів
№ | Назва хвороби | № | Характер кашлю |
1 | Гострий бронхіт | А | Вологий з виділенням слизистого або гнойного мокротиння |
2 | Стенозуючій лярінготрахеїт | Б | Вологий малопродуктивний на тлі експіраторної задишки |
3 | Обструктивний бронхіт | В | Сухий «гавкаючій» |
4 | Гостра пневмонія | Г | Сухий швидко стає вологим |
Вирішити ситуаційні задачі до теми:
Завдання №1
Фельдшер «Швидкої допомоги» оглядає дитину 6 місяців. Стан дитини важкий. Хлопчик неспокійний. Шкірні покрови та слизові оболонки бліді, ціанотичні в ділянці носо-губного трикутника. Дихання шумне. Плач супроводжується задишкою та участю допоміжних м’язів грудної клітини. ЧД становить 50 за хвилину. ЧСС становить 144 за хвилину. Тони серця приглушені, ритмічні. Дихання жорстке сухі та дрібно міхурцеві вологі хрипи. Живіт м’який не здутий, перистальтика задовільна. Фізіологічні випорожнення за віком. Мати повідомила, що дитина протягом 3 діб хворіє на ГРВІ, стоїть на обліку у педіатра з приводу ексудативно – катаральної аномалії конституції.
Встановіть фельдшерський діагноз згідно класифікації та обґрунтуйте його.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги.
Завдання №2
Фельдшер «Швидкої допомоги» оглядає дитину 3 місяців. Дівчинка захворіла гостро з ранку, коли стала неспокійна почала важко дихати. При огляді шкіра та слизові оболонки бліді з ціанотичним відтінком. Ознаки помірного рінофарінгіту. Грудна клітина діжко подібної форми, міжреберні проміжки втягнуті. ЧД становить 75 за хвилину, ЧСС становить 168 за хвлину. Аускультативно – тони серця приглушені, ритмічні, дихання ослаблене в нижніх відділах не вислуховується, велика кількість дрібно – вологих та субкрепетуючих хрипів. Живіт м’який не здутий, перистальтика задовільна. Фізіологічні випорожнення за віком. Температура тіла 36,6 0 С. Апетит збережений.
Про який стан йде мова. Назвіть додаткові обстеження для уточнення діагнозу.
Тактика фельдшера на до госпітальному етапі.
Завдання №3
Фельдшер «Швидкої допомоги» оглядає дитину 5 років. Хлопчик 20 хвилин тому під час їжі почав кашляти та виникли позиви на блювання. Під час огляду дитина перелякана, постійний надсадний кашель. Шкіра та слизові оболонки ціанотичні. Дихання стенотичне з подовженим видихом При аускультації дихання ослаблене, на висоті кашлю «хлопаючий» звук. Тахікардія, тони серця звучні, ритмічні. Живіт м’який, безболісний. Фізіологічні випорожнень під час огляду не було.
Про який стан йде мова. Назвіть додаткові обстеження для уточнення діагнозу.
Тактика фельдшера на до госпітальному етапі.
Завдання №4
Фельдшер оглядає дитину з ознаками гострої дихальної недостатності 1 ступеня.
Назвіть клінічні ознаки цього стану.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги на до госпітальному етапі.
Завдання №5
Фельдшер оглядає дитину з ознаками гострої дихальної недостатності 2 ступеня.
Назвіть клінічні ознаки цього стану.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги на до госпітальному етапі.
Завдання №6
Фельдшер оглядає дитину з ознаками гострої дихальної недостатності 3 ступеня.
Назвіть клінічні ознаки цього стану.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги на до госпітальному етапі.
Завдання №7
Фельдшер оглядає дитину з ознаками гострої дихальної недостатності в стадії асфіксії, внаслідок інородного тіла трахеї.
Назвіть клінічні ознаки цього стану.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги на до госпітальному етапі.
Завдання №8
Фельдшер оглядає дитину з ознаками гострої дихальної недостатності 2ступеня на тлі гострого бронхообструктивного синдрому.
Назвіть клінічні ознаки цього стану.
Складіть план невідкладної фельдшерської допомоги на до госпітальному етапі.
Завдання № 9
Фельдшер «Швидкої допомоги» оглядає дитину 15 років. Підліток хворіє протягом тижня, захворювання почалось з ознак ГРВІ. Лікувався самостійно в домашніх умовах. З вчорашнього дня стан різко погіршився. При огляді: температура тіла 39,6 0 С. Ознаки помірної інтоксикації. Кашель вологий, малопродуктивний, супроводжується задишкою змішаного характеру. При аускультації: ослаблене дихання. Велика кількість вологих розсіяних хрипів. Тони приглушені, ритмічні. Живіт м’який, безболісний. Фізіологічні випорожнень не порушені.
Про який стан йде мова. Назвіть додаткові обстеження для уточнення діагнозу.
Тактика фельдшера на до госпітальному етапі.
Завдання № 10.
Фельдшер «Швидкої допомоги» оглядає дитину 10місяців. Дівчинка захворіла 2 тижні тому, коли виникли ознаки ГРВІ (мати лікувала самостійно). Гостро з ранку стан дитини різко погіршився, коли стала неспокійна почала важко дихати, кашель став частий наподоподібний. При огляді шкіра та слизові оболонки бліді з ціанотичним відтінком. Грудна клітина діжко подібної форми, міжреберні проміжки втягнуті. ЧД становить 60 за хвилину, ЧСС становить 148 за хвилину. Аускультативно – тони серця приглушені, ритмічні, дихання ослаблене в нижніх відділах не вислуховується, велика кількість дрібно – вологих та субкрепетуючих хрипів. Живіт м’який не здутий, перистальтика задовільна. Фізіологічні випорожнення за віком. Температура тіла 38,6 0 С. Апетит відсутній. Дитина в’яла, загальмована.
Про який стан йде мова. Назвіть додаткові обстеження для уточнення діагнозу.
Тактика фельдшера на до госпітальному етапі
Комментарии
Отправить комментарий