18.05.2022 Практичне заняття до теми : Хвороби нижніх дихальних шляхів у дітей: гострий бронхіт, пневмонія, бронхообструктивний сіндром, апад бронхіальної астми.

 

Розділ 2.Захворювання внутрішніх органів

Практичне заняття №18 - 19

Тема:Захворювання органів дихання. Хвороби нижніх дихальних шляхів.

Мета заняття: Клінічний аналіз історій хвороби різних захворювань органів дихання. Збирання анамнезу. Оцінювання стану дитини. Симптоматика, ускладнення та перебіг захворювань залежно від віку дитини. Аналіз рентгенограм. Спостереження за характером кашлю та догляд за дитиною під час кашлю. Підрахунок кількості дихань. Складання схем лікування антибіотиками й розрахунок доз. Розведення та введення антибіотиків. Виконання інгаляцій та оксигенотерапії. Накладання гірчичників, проведення гірчичних обгортань.Організація режиму й догляду за дітьмиУчасть у проведенні фізіотерапевтичних процедур, масажу, гімнастики. Надання невідкладної допомоги при дихальній недостатності та нападі бронхіальної астми.

 

 

Зміст заняття:

Заповнити таблицю до теми:

ОЗНАКИ

Гострий бронхіт

Обструктивний бронхіт

Гостра пневмонія

Напад бронхіальної астми

Скарги

 

 

 

 

 

 

 

Стан шкіри та слизових оболонок

 

 

 

 

 

 

 

Характер дихання

 

 

 

 

 

 

 

Кашель

та задишка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перкуторно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аускультативно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструментальні методи дослідження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомтесь з алгоритмом  практичних навиків до теми :

 

 НАКЛАДАННЯ ГІРЧИЧНИКІВ


Послідовність Зміст

Місце проведення Дитячий стаціонар, вдома

Оснащення Лоток, гаряча вода температури 450С, гірчичники, марлева серветка або широкий бинт, бавовняні пелюшки

Протипоказання Не можна накладати гірчичники при підвищеній температурі тіла, у разі пошкодження шкіри

Попередня

підготовка Вимий руки. Оглянь шкіру спини, грудної клітки дитини. Перевір гірчичники, враховуючи термін їх зберігання. У лоток налий гарячої води температури 450С 

(саме за такої температури виділяються ефірні олії, які мають лікувальний ефект). Дітям раннього віку гірчичники накладають на марлеву серветку, папір або зворотним боком

Основний етап

виконання 1. На спину і бокові поверхні грудної клітки дитини наклади один шар марлевої серветки або широкого бинта, змоченого в олії.

2. Змочуй гірчичники в підготовленій теплій воді і накладай на шар бинта.

3. Відразу ж накрий накладені гірчичники підготовленою теплою пелюшкою, що складена в декілька шарів.

4. Вкрий дитину ковдрою.

5. Зніми гірчичники через 7 – 10 хв, коли з’явиться гіпереміяшкіри. Протри шкіру ватним тампоном, змоченим у теплій воді, просуши шкіру пелюшкою і змасти дитячим кремом.

Примітка. Забороняється накладати гірчичники на хребет! Під час накладання гірчичників спостерігай за дитиною, у разі підвищеної чутливості до гірчиці зніми гірчичники через 3 – 5 хвилин

Заповнення

документації Зроби відмітку про проведену маніпуляцію в листку призначень



ПІДРАХУНОК ЧАСТОТИ ДИХАННЯ


Послідовність Зміст

Місце проведення Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення Фонендоскоп, секундомір

Попередня 

підготовка Вимий руки. Підрахунок частоти дихання краще проводити, коли дитина спить

Алгоритм

виконання 1.У дітей раннього віку підраховують частоту дихання за 1 хв за допомогою фонендоскопа. Для цього слід приставити фонендоскоп до носа дитини. Такий 

спосіб зручний, оскільки не потрібно роздягати дитину.

2. Поклади свою руку на грудну клітку дитини, на місце проекції діафрагми.

3. У дітей старшого віку можна рахувати частоту дихання, спостерігаючи за екскурсією грудної клітки або черевної стінки.

Примітка. У дітей раннього віку частоту дихання підраховують за 1 хвилину.

Визнач зміни між частотою дихання і пульсу. У здорових дітей раннього віку на 1 вдих і видих реєструється 3 – 3,5 ударів пульсу, а у дітей віком понад 1 рік – 4 

удари пульсу.

Порівняй підраховану частоту дихання із середніми показниками частоти дихання відносно віку дитини



Вікові показники частоти дихання і ємності вдиху у дітей


Вік дитини Частота дихання, за 1 хв Ємність вдиху, мл

Новонароджений 40 – 60                                15 – 20

1 рік                    35 – 40                                    60

2 роки                     30 – 35                            100

5 – 6 років             25 – 28                             130

10 років                     18 – 20                            150 – 170

14 років                      16 – 18                             200 – 225



 

        Виріши індивідуальну діагностичну фельдшерську задачу до теми заняття:

   

Завдання №1

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину 5 років. Хворіє протягом двох діб. Зі слів матері захворювання розпочалося з підвищення температури до 37,80 С, нежиттю, зниження апетиту.  З ранку виник сухий надсадний кашель , зв’язку з чим мати  звернулась до фельдшера. При огляді : температура 36,90 С, носове дихання помірно утруднене(в носових ходах прозорі кірки), шкіра та слизові блідо –рожеві, зів – легка гіперемія дужок, мигдалики рожеві, рихлі, язик рожевий. Кашель під час плачу , сухий. Перкуторно: легеневий звук. Аускультативно: в легенях жорстке дихання, поодинокі крупноміхурцеві хрипи, дихання проводиться в усі відділи. Живот м’який безболісний. Фізіологічні відправлення не порушені.

  1. Встановіть та обґрунтуйте можливий фельдшерський діагноз.
  2. Складіть план догляду та лікування.

Завдання № 2

Фельдшер Екстреної медичної допомоги оглядає дитину 3 років з ознаками дихальної недостатності. Зі слів батьків хлопчик грався в своїй кімнаті і 15 хвилин тому став не спокійний, зблід і важко дихає. При огляді фельдшер визначив наявність переорального ціанозу, акроціаноз, ознаки експіраторної задишки, сухий малопродуктивний кашель, який посилює задишку. Перкуторно: зліва посилення легеневого звуку з коробковим відтінком, з права притуплення. Дихання везікулярне проводиться з права частково (відсутнє в нижніх відділах), зліва вислуховується в усіх точках аускультації.

1.       Встановіть та обґрунтуйте можливий фельдшерський діагноз.

2.       Складіть план невідкладної допомоги та визначить тактику фельдшера.

Завдання № 3

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину 4 років. Хворіє протягом п’яти діб. Зі слів матері захворювання розпочалося з підвищення температури до 39,80 С, нежиттю, зниження апетиту, сухого кашлю. Мати лікувала дитину самостійно: парацетамол, корень солодки, парові інгаляції, ампіцилін в сиропі.  З ранку стан дитини різко погіршився виник напад ядухи , зв’язку з чим мати  звернулась до фельдшера. При огляді : температура 36,90 С, носове дихання з роздуванням крил носа, шкіра та слизові бліді, переоральний ціаноз. Ознаки задишки змішаного характеру. Кашель під час плачу вологий малопродуктивний. Перкуторно: в правій підлопатній ділянці тупий легеневий звук. Аускультативно: в легенях жорстке дихання, поодинокі дрібноміхурцеві хрипи, крепітація, дихання проводиться в усі відділи, справа ослаблене. Живіт м’який безболісний. Фізіологічні відправлення не порушені.

  1. Встановіть та обґрунтуйте можливий фельдшерський діагноз.
  2. Складіть план догляду та лікування.

 

Завдання № 4

Дитина 22 доби. Зі слів матері у дитини кашель, утруднене носове дихання, млявість, вона відмовляється смоктати груди. Три дні тому почала чхати, у носових ходах з’явилися термін перебуває на природному вигодуванні серозні виділення. Дитина народилася у визначений термін, перебуває на природному вигодуванні. Її 3 – річний братик тиждень тому хворів на ГРВІ. Об’єктивно:  стан дитини тяжкий, загальний ціаноз, виражена задишка, прискорене дихання з утягуванням надчеревної ділянки. Під час перкусії легеневий звук не змінений, під час аускультаціїи везікулярне дихання з дифузно розсіяними двобічними, дрібними, вологими і крепітувальними хрипами. Температура тіла 380 С.

  1. Встановіть та обґрунтуйте можливий фельдшерський діагноз.
  2. Визначить тактику фельдшера дільниці.

Завдання № 5

Фельдшер  екстреної медичної допомоги оглядає  немовля під час виклику. У дитину 8 діб з пінисте  і випинання губ під час видиху, ціаноз. виділеннями з ротової порожнини. Шкіра бліда  з ціанотичним  відтінком. Аускультативно дихання ослаблене з дрібновологими і крепітуючими хрипами. Тони серця приглушені. Живіт мякий. Печінка і селезінка не збільшені. Випорожнення жовтого кольору, кашкоподібні. Сечовипускання не утруднене.

1.       Встановіть та обґрунтуйте можливий фельдшерський діагноз.

2.       Складіть план невідкладної допомоги та визначить тактику фельдшера.

Завдання № 6

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину з ознаками обструктивного бронхіту.

  1. Визначить основні клінічні ознаки та діагностичні критерії обструктивного бронхіту.
  2. Визначить тактику фельдшера при лікуванні та особливості догляду за дитиною з обструктивним синдромом.

 

Завдання № 7

Фельдшер сімейної дільниці оглядає дитину з ознаками бронхіоліту.

  1. Визначить основні клінічні ознаки та діагностичні критерії бронхіоліту.
  2. Визначить тактику фельдшера при лікуванні та особливості догляду за дитиною з бронхіолітом.

Завдання № 8

Фельдшер екстренної допомоги  оглядає дитину з нападом бронхіальної астми легкого ступеня.

1.Визначить основні клінічні ознаки та діагностичні критерії цього стану.

        2. Складіть план невідкладної допомоги на догоспітальному етапі.

Завдання № 9

Фельдшер екстренної допомоги  оглядає дитину з нападом бронхіальної астми легкого ступеня.

1.Визначить основні клінічні ознаки та діагностичні критерії цього стану.

        2. Складіть план невідкладної допомоги на догоспітальному етапі.

Завдання № 10

Фельдшер екстренної допомоги  оглядає дитину з нападом бронхіальної астми легкого ступеня.

1.Визначить основні клінічні ознаки та діагностичні критерії цього стану.

        2. Складіть план невідкладної допомоги на догоспітальному етапі.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

22.11. 2021 Лекція до теми Хвороби новонароджених

25.10 21Лекція "Новонароджена дитина та догляд за нею"

Підотовка до Крок Консультація №3 від 23.05.2020